Kuriosa

En, säkerligen, totalt ointressant grej. I brist på annat helt enkelt.

1. Hur gammal är du om fem år?  26. Jag lever på att jag tror att man bara blir snyggare efter 25.

2. Vem var den sista du träffade?  Fröken Felicia Hansson.

3. Hur lång är du?  Det hänger mycket på dagsform vänner. Men 168,5 cm ska det vara. Mor min har alltid sagt att den där halva cm är mycket viktig.

4. Vilken var den senaste film du sett?  Anchorman. Men av någon konstig anledning var den så mycket skojigare förra gången.. Kan det ha något att göra med den alkoholhaltiga drycken som intogs under utebion för ett par år sen kanske?!.

5. Vem ringde du senast? Niclas Schön.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Felicia Hansson. "Gud vad du är duktig! Bra där! Yes men ok, då är jag medveten om situationen!".

7. Var är dagens planer? Planerna är inte riktigt smidda än. Det lutar dock åt att bara sitta här och ladda för städdagen..

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? För alla er som känner mig det minsta lilla vet ni att jag är fruktansvärt otacksam att ringa till. Detta då jag aldrig hör. Och när jag väl hör glömmer jag för det mesta bort att ringa upp.. Så sms i de flesta fall. Men inte alltid.

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Om det inte har hänt något drastiskt sen jag var hemma sist så är dom supergifta.

10. När såg du senast din mamma? När jag befann mig i födelseorten för ca 3 veckor sedan.

11. Vilken ögonfärg har du? Grå har jag hört. Har inte tittat.

12. När vaknade du idag? 08.30. Då var det dax för en jäkligt rask powerwalk med fru Ranweg.

13. Har du någon gång hittat en katt? Det var en klurig en. Om jag har hittat en katt. Måste nog svara nej på den.

14. Vilken är din favoritplats? Den enda frågan som jag måste svara; jag vet inte, på. Jag trivs ganska bra lite varstanns.

15. Vilken plats föredrar du minst? När man ska åka buss långt, och den enda platsen som finns är singelplatsen längst bak, bredvid toaletten.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? I ett väldigt högt hus någonstans i världen där jag precis exakt nu kollar över mina inköparuppgifter.

17. Vad skrämde dig som barn? Mumintrollen. Bamse. Mysteriet på greveholm. Ika i rutan osv.
Ni förstår grejen. Mina barn kommer med andra ord att växa upp med drama-thrillers, Beck och Wallander.

18. Vem fick dig att skratta senast?Jag själv faktiskt.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Vet inte vart gränsen går, men har ett par stycken i mina ägor.

20. Har du stationär eller bärbar dator?Tanken är att den är bärbar, men med den där jävulska internetsladden kunde jag lika gärna knappat på en "burk".

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Beror så klart på sitution. För tillfället halkar jag omkring i ett par tjusiga, gröna shorts och en stor blå t-shirt med ett häftigt tryck på.

22. Hur många kuddar har du i sängen? 4.

23. Hur många landskap har du bott i? Geografi har aldrig varit min starka sida. Men jag skulle tro att det är 2. Mamma och pappa, om ni läser detta får ni gärna förstärka eller dementera detta.

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Det måste ha varit dåliga skaldjur...

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor alla gånger.
 
26. Är du social?
Jajamensan. Ibland inte alltid till den fördel man kan tro.

27. Vilken är din favoritglass? Choklad i alla dess former.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Kläderskoraccessoarerkläderskoraccessoarerkläderskoraccessoarer.

29. Tycker du om Kinamat? Jag lär mig aldrig vad som är vad. Kinesiskt, thailandmat, japansk, vietnamesiskt.. Men då jag tycker om mat i allmänhet säger jag ja.

30. Tycker du om kaffe? Magen blir ju lite tjorvig av denna koffeiniga dryck. Men gott är det minsann. Med en skvätt mjölk i och den slinker ner.


31. Vad dricker du till frukost? Grönt te och Proviva-juice.

32. Sover du på någon särskild sida? Försöker sova på ryggen, men av någon outgrundlig anledning viker jag armarna på något mycket märkligt sätt då så att jag allt som oftast vaknar med kramp och ingen känsel i armarna.Det är ju dumt. Så jag tror nog att jag slaggar in mot väggen. Alltså vänster. Eller jag vet inte.

33. Kan du spela poker? Jag har försökt och försökt lära mig. Tror helt enkelt inte att jag lyssnar då jag aldrig lär mig. Och när jag inte lyssnar tycker jag inte det är intressant. Och tycker jag inte det är intressant så är det inte kul. Så nej.

34. Tycker du om att mysa? Jaaaaaaa!

35. Är du en beroendemänniska? Vad kan nu denna kryptiska fråga betyda? Svarar för säkerhets skull; kanske.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja det gör jag faktiskt. 2 stycken gamla polers från den gamla goda skoltiden i Linköping. Grattis Ante och Anton, snart fyller vi 21!

37. Vill du ha barn? 2 blir bra. En av varje. Eller 3 skulle också funka, varav en med äggstockar.

38. Kan du några andra språk än svenska? Jag skulle vilja säga så här. Jag borde kunna lite språk. Men det jag minns är ungefär 0,3 % från mina spanska-italienska-teckenspråkstider.
Men för att göra mig själv lite mer intressant så skulle jag vilja tillägga att jag kan "Tänd ett ljus" på teckenspråk. Bara att slå en pling om ni vill se något oförglömligt.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja. Det var lite onödigt kan man tycka. Men dom superläskiga utslagen kunde ju vara...eh.. ja.. eksem.

40. Föredrar du havet eller en pool? Hav.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Allt ytligt. Och julklappar. Det är så skojigt.

42. Äger du dyra smycken? Nae ni. Anser det mycker onödigt.

43. Har du någon gång testat narkotika? Inte vad jag kan komma ihåg.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En smarrig knäckemacka med mycket ost.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Jag har ju bara roliga vänner. Mycket svårt att svara på. Men Niclas Schön får mig allt som oftast att vika mig av skratt utan att han förstår varför.

46. Välj ett ärr på din kropp? Det finns ju en massa spännande historier att urskilja på min kropp. Men efter mycket om och men har jag valt. På den långa tån bredvid stortån. Det var sommar när jag var ung och dum. Jag fick absolut inte simma under bryggan i stureforsbadet då det var farligt. Elin tyckte att hon skulle simma under bryggan i stureforsbadet. Och självklart straffade Gud henne med detsamma. Tå-rackarn ville inte hänga med och daskades in bryggan, och med det blev den en skinnflik fattigare. 

47. Vad har du för ringsignal? Rrrrrrrrrrring                Rrrrrrrrrrrring

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Vinden hemma i siffet har nog sin beskärda del.

49. Flirtar du mycket? Ja. Om det menas med att man är trevlig, glad och social. Jag har ingen anledning att flirta med någon, men att vara trevlig är en helt annan femma.

50. Vart togs din profilbild för din blogg? Jag ser då ingen profilbild.

51. Kan du byta olja på bilen? Kan och kan. Får man försöka tillräckligt länge så skulle jag säkert lista ut det.

52. Har du fått fortkörningsböter? När man smyger förbi fartkamerorna är det ingen risk.

53. Vilken var den senaste bok du läste? Då jag sitter förträffligt skönt så orkar ja inte lyfta på arslet och gå bort och titta vad den hette. Någon drama-deckare som innehöll alla standardgrejer som en deckare ska innehålla.

54. Läser du dagstidningen? Om aftonbladets nätupplaga räknas, så ja.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? ELLE. Är iochförsig en månadstidning. Men jag ser ingen anledning i att märka ord.

56. Dansar du i bilen? Till "Mmm bop" med The Hansons är allting möjligt.

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Toalettpapper, skinka, mjölk, majs.

59. När var du i kyrkan senast? I somras. Tragiskt nog på en begravning. Annars är jag ingen vidare trogen kund.

60. Vilka personer utmanar du? Alla.


Kommentarer
Postat av: felicia

jag måste tyvärr anklaga dig för att vara en LÖGNARE med hänvisning till fråga 58 så har jag en känsla av att du troget besökte kyrkan i december? heehhheh (eller åtminstonde en gång)

2011-01-25 @ 18:36:24
URL: http://tigerlilys.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken tur att jag har dig :D

Du har så rätt så rätt !



Så alla alla som läser detta korrigerar jag fråga 58!



;P

2011-01-25 @ 18:49:28
Postat av: Lovisa

hahaha ja tänkte precis påpeka kyrkofrågan.. och så kan jag även påpeka att det var fråga 59 och inte 58 när vi ändå talar om rätt o fel ;)

2011-01-25 @ 20:26:30
URL: http://lovisaorest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0