En femma någon?





10 tecken på att man är på god väg att bli en så kallad "fattig student":

- Man läser noga igenom reklambladen dagen innan för att se vilken affär som har de bästa erbjudanen för veckan.

- Man skriver en mycket genomtänkt lista.

- Man går upp kl. 08.00 för att handla, så att man sen hinner plugga hela dagen.

- Man krafsar ihop kassar innan man går, så att man inte behöver lägga onödiga 3 kr på nya.

- Man cyklar till affären.

- Man vill ha en vagn, men har inte en femma.

- Man tar med alla pantflaskor man har för att få ihop en liten extra slant innan man börjar shoppa.(idag blev det 19 kr)

- Man drar ut diverse erbjudanden ur automaten.

- Man håller sig noga till listan.

- Man krånglar med alla rabatter och dylikt framme vid kassan så att kassörskan suckar lite.

-Och man får inte glömma att plocka på sig välkomstgåvan (1kg fullkornspasta) fastän att man inte alls behöver det.

Och jisses så jag svettades för att kånka hem dessa kassar till lyan.



Seeeeen efter alla studier dök jag och mina två kompanjoner ner till staden för att smida lite hemliga planer.
Kommer bli görbra!

Som ni förstå händer det inte så himla mycket annat i mitt liv förutom pluggeliplugg just nu.
Men det vore ju kul om någon av er ville berätta något roligt!??


Kommentarer
Postat av: Frejda

Bästa fru favorit gahm! Skypedaten på söndag maybe?

2011-02-23 @ 23:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0