Spontanius Gahmius



Jag tänker rent spontant, borde man inte agera när man i fyra dagar har klampat omkring i gammal intorkad alkohol på golvet? Att när man ska öppna garderoben lägger papper på fläckarna istället för att torka bort dom för att inte klibba fast. Att man medvetet har ett par strumpor bredvid sängen för att man aldrig ska behöva gå barfota och trampa på det smultäckta golvet. Att man struntar i salladen till maten idag då knivarna med största sannolikhet ligger längst ned i berget av gammal disk. Eller att man väljer att spola lite långsammare i kranen i badrummet istället för att ta bort allt hår och dylikt som proppar igen avloppet. Att man "råkar" slänga skruven som ramlade ner från handtaget i toalettdörren iställer för att laga den.

Och först idag valde jag att agera.
Så nu är det mesta åtgärdat.
Men lyckan är nog som vanligt relativt kortvarig. Bara det att damerna kommer på besök senare lär sätta den fingertoppsrena känslan ur balans.

Annars då?
Jo tack det är lagom. Är sådär träligt förskyld som man är nuförtiden. Och då jag pga av detta inte kunnat utföra någon fysisk aktivitet sedan i torsdags, har jag sedan i fredags klättrat på väggarna. Paniken är snart ett faktum.

Men nu struntar vi i det.
Startar ju 2 nya kurser den här veckan, och idag drog vävtekniken igång. Ser fram emot att få knepa ihop lite roliga tyger. Någon som har ett passande förslag på mönster?



Då helgen som kommer inte skulle erbjuda några direkta skojigheter här i Borås,
så gjorde jag något lite halvspontant och bokade bussbiljett hem imorgon.
Sköj!

Nu ska här ut och traskas i solen.

Vi ses!


Kommentarer
Postat av: kajsa

superfin blus!

2011-03-31 @ 09:53:53
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0