It is not the fall that hurts..



Idag kastade jag på mitt lille öra massa pynt. Men jag ville pynta meer! Lät som en julgran när jag tog mig fram.



Dagen var bra tills uret slog ungefär kvart i nio i morse. Det är ju så att jag och Lovisa anser att nu när snön nästan är borta så är det klart vi cyklar till skolan.
Jag hinner lagom möta upp henne innan jag drittar på näsan. Jag skulle vilja beskriva det som en variant av ett svanhopp..ungefär.
På något vänster lyckas jag köra upp på den enda isfläck som finns kvar.
Och jag som väldigt sällan skäms kände ändå att det blev lite jobbigt när en bil bakom stannade alldeles för länge för att antagligen se hur det gick. "göm ansiktet i halduken elin, göm ansiktet i halsuken.."
Självklart blev det mycket skrattretande och stackars Lovisa försökte hålla sig uti det längsta tills det att jag själv brast ut i ett hejdlöst skratt.
Jag blev verkligen jättesmutsig, men som ni ser ovan hade jag dagen till ära väldigt passande byxor för lite gegga, märktes inte något nämnvärt. Var vad min vänner sa iaf...

Felicia: Det ser coolt ut tycker jag. Passar dig.

Vet dock inte hur det ska tolkas riktigt.

Hur som helst så förlänger ett skratt livet, och nu kommer jag nog leva gööör-länge.
Om jag inte ramlar framför fler bilar såklart.

Som ett plåster på såren ( nej det blev inga sår, men börjar känna en viss sveda i vänster skinka, händer och knän) så innehöll min brevlåda detta när jag kom hem:



Jag sprudlade!
Ett paket är lite hemligt, 2 innehöll mitt fina örhänge och en annan pryl som jag visar imorgon, plus ett datorvirusskydd.

Imorgon blir denna unga dam inte yngre precis. Hon joinar mig i pensionersföreningen. Sjysst!
Grattis i förskott!


Så det bli till att fira henne lite imorgon, men annars vankas en smockad städ och tvättdag.
Det är ju så skönt att komma hem till ett rent hem sen.


Kommentarer
Postat av: felicia

1. jag är väääldigt avundsjuk på paketmängden.. själv får man ju aldrig någon post.. 2. jag glömde kommentera snygghetsgraden på örhängeskreationen. nice!!

2011-03-01 @ 23:46:57
URL: http://tigerlilys.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag gillar tofflorna i bakgrunden ;)

2011-03-02 @ 21:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0