Heja Malmö?!

Herrejesus vad jag pluggar.
Det där med 8-timmars studier varje dag var nog ingen underdrift av lärarana. Det är vad som krävs om man ska banka in nåt.

Men inte för att verka vrång så är det inte så lätt att plugga när diverse störningsmoment pågår större delen av veckan.
Låt mig förklara.

Mitt studenthus ligger i precis anslutning till ett daghem för utvecklingsstörda. Dom är jättemysiga och söta och allt det där. Men det finns en snubbe som, från att han sätter sin fot där vid ca 8.00, tills det att han åker hem, kör med sina hejaklacksvisor precis nedanför mitt fönster. Och jag lovar det blir en jädra bra akustik mellan husen.
Uppenbarligen är han ett Malmöfans.

Tyckte själv att det var charmigt till en början, men nu såhär efter att ha bott här snart en månad börjar man lejte, lejte LEJTE trött i öronvrårna..
Men är jag vresig kanske?! Det är ju bara 5 dagar i veckan....

I vilket fall kände jag att det var nödvändigt med en liten paus för att ventilera tankarna en stund.

Dagens utstyrsel består hittils så grant av detta.


Kommer senare att springa förbi gymmet en sväng innan det blir en liten "ventilationsfika" med Loveeisa.
Vi har ju inte setts på två dagar.
Men först blire ekonomi för hela slanten.


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha förstår att dom e jobbiga, men jag försöker plugga medans ett jädra massa skrammel låter från källaren. hyresvärden bygger en till lya! yeey

2010-09-20 @ 15:21:01
URL: http://lovisaorest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0